Translate

diumenge, 8 d’abril del 2007

Pecadors sense carnet

Aquests dies de setmana santa em sento una mica despistada. No sé si el pare Coll encara viu. És el capellà que em va donar la Comunió. Si viu, i llegeix aquestes ratlles, li agafarà un patatús. Dic que estic despistada per que no sé exactament què toca fer. Quin dia no has de menjar carn? I els bunyols, quin dia els vénen? Així que vaig preguntar, vaig mirar a Internet i vaig fullejar un parell de llibres. Total: que la meva ignorància només s’arregla amb penitència! Si peques has de fer penitència. Jo, la veritat, no peco gaire. Petits pecats sense importància. A vegades alguna debilitat de la carn quan no gaudeixes de les avantatges de tenir parella. Mals pensaments. Aquests dies és un embolic saber si has de menjar carn o peix. Si tens la sort de tenir alguna cita, no et capfiques pensant davant la carta del restaurant què pots menjar. Peques una mica, però només una mica. Les mentides també esdevenen la seva penitència. Per que es clar, qui no ven l’article i diu coses sobre un mateix que no són exactament veritat? Que t’interessa la filosofia, que vas estar al darrer concert de Llach a Verges, que t'agradaria treballar a una ONG... Si fessin un carnet per controlar els pecats, a mi sense haver matat ningú, m’haurien tret ja tots els punts. Qui no ha desitjat que fes mal temps quan aquell company pesat de feina marxa de viatge i nosaltres ens quedem a Barcelona? I qui no s’ha quedat mirant un aparador delint-se per un pastisset de xocolata just acabat de dinar. En diuen gola, i és un dels set pecats capitals. Com la mandra. Que tiri la primera pedra qui no té animadversió a treballar. Pitjor és quan una persona cau a terra i rius fins acabar plorant i amb mal de panxa. Per tots aquests motius et treuen punts. Aleshores arriva setmana santa i t’has de recollir, pensar i meditar. No pots marxar a fer turisme rural, esquiar, viatjar amb companyies de baix cost per Europa, fer costellades i sortir totes les nits de marxa. O ho pots fer, sabent que et trauran tots els punts. Allà amb la vostra consciència.
Ara m'ha vingut al cap Mossèn Pedrals. Bé, el senyor Pedrals, perquè va penjar els hàbits per fer vida “normal” i tot un plegat tenia dona i dos fills. Allò sí que va ser un gran pecat!
Estic segura que li van retirar el carnet.